Wednesday, April 18, 2007

Cursus effectief online communiceren

Klik hier om direct een afspraak te maken


Ontwikkeling
Afgelopen jaar is het besef ontstaan dat het werkterrein door online ontwikkelingen snel aan het veranderen is.
De rol van het internet is snel aan het veranderen. Bekende online marketingmiddelen verdwijnen in snel tempo en maken plaats voor netwerksites als Hyves, LinkedIn, Twitter, Myspace, Facebook, Ning om er maar een paar te noemen. Niet alleen wordt het plaatsen van vacatures daar snel goedkoper.

Mensen gebruiken deze middelen steeds beter, steeds meer. Er vind een verschuiving plaats van online 'informeren' naar online 'interacteren'. Op een wijze die de klant past, volgens zijn eigen wensen en op de (online) plek en via middelen (computer / telefoon) die hij zelf kiest.
Daarmee verandert ook de rol en de werkwijze van iedere organisatie online. Interacteren kan namelijk alleen op basis van het 'profiel', de persoonlijkheid van de klant zelf.

Iedere organisatie moet zich daarom richten op het fasciliteren van persoonlijke ontwikkeling en bewustwording offline met een profilering online. Ontwikkeling vind niet meer bij de organisatie zelf plaats, maar moet met nadruk geintegreerd zijn en zich richten op het sterk veranderende internet van het 'online netwerken'.

Cursus effectief online comuniceren algemeen (2-4 uur)
N.B. : Alle cursussen gaan uit van een basis- en een vervolgcursus voor gevorderden. In deze cursus ligt de nadruk op het communicatieaspect bij het online netwerken. Het is met nadruk een vervolgcursus voor personen die de basisvaardigheden al onder de knie hebben van bijvoorbeeld van de cursus LinkedIn:

Niveau 1: basis
(2-4uur)
De meeste mensen beginnen op LinkedIn en raken snel de weg kwijt. Er zijn dan ook veel opties en mogelijkheden op LinkedIn om gebruik van te maken. Wat is dan ook handig en wat niet?

In niveau 1 van de cursus, leren we de basisprincipes van LinkedIn. Het geeft antwoord op de volgende vragen;
- wat is LinkedIn?
- wie gebruiken het en waarvoor kan ik het gebruiken?
- hoe maak ik een goed of een effectief Profiel?
- hoe maak ik een kwantitatief of een kwalitatief netwerk?
- welke middelen kan ik het beste inzetten om mijn 'zichtbaarheid' te vergoten?
- hoe maak ik 'contact', introduceer ik anderen en communiceer ik het beste?
- hoe maak ik groepen?
- hoe laat ik mijn netwerk groeien?
- handige tips en trucs!

Lees hier meer over de cursus LinkedIn,


Algemene Leerdoelen cursus online communiceren
  • Effectief omgaan met online netwerken als LinkedIn, Facebook, Myspace, Hyves, Xing, Second Life, Tribe etc. etc.
  • Effectief vermarkten van expertise en middelen via o.a. Google, Blogs en online profilering
  • Effectief zoeken van passende diensten en personen via Deep-Searches en Clustered Searches.

Specifiek
Het internet is door de beschikbaarheid van bandbreedte bereikbaar geworden voor kwalitatief goede communicatie tussen mensen online. Online communicatie is bovendien een stuk intuïtiever geworden.

We zijn al gewend geraakt aan 'bellen' via het internet, maar we kunnen er veel meer mee.
Skype, Instant Messengers en applicaties als 'BitWine' maken het mogelijk elkaar te bellen, 'instant' berichten te schrijven en elkaar via video te zien.

De techniek wordt steeds beter, we kunnen dan ook op vele manieren steeds meer van onszelf laten zien. Daardoor kan u ook steeds meer van uw klant zien... Zijn profiel, achtergrond, foto en video maar ook zijn houding, zijn intonatie en reactie.

Tenslotte kunt u in de toekomst ook zelf 'in de computer kruipen'. U bezoekt bijvoorbeeld een virtuele wereld op Second Life en ontmoet daar klanten..
Uw 'Avatar' vertegenwoordigt u in een wereld die u zelf kunt creëren. Nu nog wat speels, maar met grote toekomstmogelijkheden.

Toepassingsgebieden cursus:
  • Marketing & sales
  • Online service-verlening
  • Informatieverstrekking

No comments:

Forum - Open Networkers Jobs and Recruiters

Google